Chargement Évènements

Évènements le 11 décembre 2019

Recherche et navigation de vues Évènements

Navigation de vues Évènement

8 h 30 min

LES RENCONTRES DE L’IA ET DU BIG DATA : Misez sur les technologies innovantes pour de nouvelles opportunités business ! (8h30-16h30)

11 décembre de 8 h 30 min à 16 h 30 min
Salons Hoche, 9 avenue Hoche
Paris, 75008
+ Google Map

L’Argus de l’assurance organise le 11 décembre prochain la conférence "Les Rencontres de l’IA et du Big Data", qui aura lieu aux Salons Hoche à Paris. Conçu autour de temps de débats, d’analyses et de retours d’expérience concrets, cet événement sera l’occasion d’échanger sur les problématiques et les stratégies mises en œuvre autour de l’IA dans le secteur de l’assurance. La journée, qui réunira 100 décideurs de l’assurance (compagnies d’assurance, mutuelles, institutions de prévoyance, bancassureurs), sera animée par la rédaction de L’Argus de l’assurance. Code promotionnel pour les membres du Hub auprès de Mélanie du Hub Vous pouvez retrouver le programme de l’évènement ici : Evenement-les-rencontres-de-l-ia-et-du-big-data-2019  

Voir les détails »

15 h 00 min

AI4EU Web Café : « Transparency in automated decision-making processes and personal profiling » (15h00)

11 décembre de 15 h 00 min

On Wednesday, December 18th, at 3 pm (CEST) Theme: Transparency in automated decision-making processes and personal profiling The Speaker is: Manuela Battaglini (Transparent Internet, Denmark) What is the Presentation about? Manuela Battaglini will speak from a legal and ethical perspective about “Transparency in automated decision-making processes and personal profiling”. Her idea is to talk about how we are where we are right now in terms of privacy (a bit of historical overview, briefly), then talk about what is causing opacity in ML algorithms and the issues, and then, the solutions. Speaker: Manuela Battaglini Manuela Battaglini is a data ethics lawyer, strategic marketer and CEO of the company Transparent Internet. She helps businesses and organisations to identify why, how and with which transparent and ethical technologies they can simultaneously increase market reach as well as client trust and benefits to society. Manuela initially worked as a lawyer for 10 years. In 2008, she engaged in the world of strategic digital marketing where she has, over the years, acquired deep knowledge about the inner working of online platformsand big data. Over recent years, she has combined these areas of expertise, as she understands the nexus of law, marketing and technology. Recently, she has founded a company, Transparent Internet, combining law, data ethics, marketing and technology to help companies and organisations develop, implement and use technology in a more transparent and ethical manner while at the same time increase their commercial edge. Manuela believes that if more organisations develop and implement technology in a more ethical and transparent manner, we will enhance personal freedom, trust, tolerance and sustainability. And this is the world she wants to live in. link to the registration 

Voir les détails »
+ Exporter les évènements

Connexion au site

Mot de passe oublié ? (fermer)